Üzleti partnert keres? Érezzen rá a lehetőségre!
Tudományos kutatások bizonyítják a hetedik érzék létezését.

Hogyan látják a keresőrobotok a tartalmakat?

A robotok az olvasás során próbálják beazonosítani, hogy miről is szól a szöveg, mi a célja az írónak. Figyelembe veszik a kulcsszavakat, a címeket, a meta elemeket és a szöveg hosszát, minőségét. Ezek összessége alapján lesz egy képük arról, hogy mennyit ér az oldal a rangsorolási listán. A szövegíróknak törekedni kell arra, hogy a lehető legmagasabb pontot kapja az általuk készített anyag az analízis során.

Hogyan látják a keresőrobotok a tartalmakat?

Mire is kell figyelni?

Tetszőlegesen választott kulcsszavakat lehet használni, egy aloldalon belül akár többet is. Amire figyelni kell, hogy ne legyen kulcsszóhalmozás, mert azt nem díjazzák a keresőrobotok. A legfontosabb kulcsszavakat érdemes külön szövegben használni és ott is csak az optimális 2-3 százalékos mennyiségben. Ha több oldalnak is versenyeznie kell ugyanarra a kulcsszóra, akkor egymást gyengíteni fogják, és a hatás elég szerény lesz. A szaknyelv ezt kulcsszó kannibalizmusnak hívja, ami elég találó.

Az optimalizált szövegírás részeként az aloldalak meta adatait is be kell állítani, hiszen azok is nagyon fontosak. Az oldal címe és a leírása mindenképpen tartalmazza azt a kulcsszót, amire az adott aloldal húzva van. A szövegben is jó, ha szerepel legalább egyszer ragozatlanul, de a ragozott változatok is megfelelőek. Ajánlott elhelyezni egy vagy több képet is, amiket szintén fel lehet metázni a releváns kulcsszavakkal. Ezek összessége már elég jó alap arra, hogy egy aloldal szépen szerepeljen egy adott kulcsszóra. A tartalom feltöltése után érdemes beküldeni a Search Console eszközön, és figyelemmel kísérni a találati listában elfoglalt pozícióját. Szükség esetén lehet javítani vagy finomítani az aloldal tartalmán, de ekkor ismét be kell küldeni a keresőrobotoknak, hogy nézzék át ismét a javított szöveget.

Címke:

Optimalizált szövegírás

2019-05-31