Hogyan látják a keresőrobotok a tartalmakat?
A robotok az olvasás során próbálják beazonosítani, hogy miről is szól a szöveg, mi a célja az írónak. Figyelembe veszik a kulcsszavakat, a címeket, a meta elemeket és a szöveg hosszát, minőségét. Ezek összessége alapján lesz egy képük arról, hogy mennyit ér az oldal a rangsorolási listán. A szövegíróknak törekedni kell arra, hogy a lehető legmagasabb pontot kapja az általuk készített anyag az analízis során.
Mire is kell figyelni?
Tetszőlegesen választott kulcsszavakat lehet használni, egy aloldalon belül akár többet is. Amire figyelni kell, hogy ne legyen kulcsszóhalmozás, mert azt nem díjazzák a keresőrobotok. A legfontosabb kulcsszavakat érdemes külön szövegben használni és ott is csak az optimális 2-3 százalékos mennyiségben. Ha több oldalnak is versenyeznie kell ugyanarra a kulcsszóra, akkor egymást gyengíteni fogják, és a hatás elég szerény lesz. A szaknyelv ezt kulcsszó kannibalizmusnak hívja, ami elég találó.
Az optimalizált szövegírás részeként az aloldalak meta adatait is be kell állítani, hiszen azok is nagyon fontosak. Az oldal címe és a leírása mindenképpen tartalmazza azt a kulcsszót, amire az adott aloldal húzva van. A szövegben is jó, ha szerepel legalább egyszer ragozatlanul, de a ragozott változatok is megfelelőek. Ajánlott elhelyezni egy vagy több képet is, amiket szintén fel lehet metázni a releváns kulcsszavakkal. Ezek összessége már elég jó alap arra, hogy egy aloldal szépen szerepeljen egy adott kulcsszóra. A tartalom feltöltése után érdemes beküldeni a Search Console eszközön, és figyelemmel kísérni a találati listában elfoglalt pozícióját. Szükség esetén lehet javítani vagy finomítani az aloldal tartalmán, de ekkor ismét be kell küldeni a keresőrobotoknak, hogy nézzék át ismét a javított szöveget.