Hogyan növelhető egy webáruház forgalma?
Erre a kérdésre nincs egyszerű válasz, de lehetőség annál több. Sok mindent ki lehet próbálni, mindenkinek más hozza meg a sikert. Nyilván függ a terméktől, a felhasználóktól és a célközönség szokásaitól is. A folyamat összetett, de vannak általános receptek, amiket érdemes kipróbálni.
Néhány hasznos tanács
A legfontosabb talán az, hogy az ügyfelek tájékoztatása a lehető legpontosabb legyen. Ügyelni kell arra, hogy a termékleírások egyediek legyenek, és a lehető legtöbb képpel és videóval színesítsük azokat. Egy oldalon legyen minden olyan fontos információ, ami ahhoz kell, hogy el tudja dönteni a vásárló, hogy megvásárolja-e az adott terméket vagy sem.
A termékadatlapok alján hasznos lehet a kapcsolódó termékek felkínálása, hiszen sokan csak a kiegészítők miatt keresnek fel egy webáruházat. A forgalomnövelés sok apró dolog összessége, tehát mindenre oda kell figyelni. Sőt, az is elég gyakori, hogy az alaptermékhez egyből rendelnek kiegészítőket is, így garantált az emelkedett forgalom.
A kosárba rakás és a vásárlás folyamata ne legyen túl hosszú. Törekedjünk a minimális adatok bekérésére, illetve ha ezt mégis több lépésben szeretnénk, akkor legyen folyamatjelző az adatmegadás során. Nem érdemes regisztrációhoz kötni a vásárlást, engedni kell, hogy valaki csak egy-két alap adat megadásával is rendelhessen.
A visszatérő vásárlókat vagy a több darabszámot vásárlókat kedvezményekkel kell jutalmazni, hiszen ez ösztönzi majd őket, hogy máskor is nálunk vásároljanak. A különleges bánásmód maradandó élményt biztosít a vásárlás során, és biztosan tovább ajánlják majd a webáruházunkat.
A fenti lista nem teljes körű, sokkal több tanácsot lehetne még felsorolni és elemezni. Akinek további segítségre lenne szüksége, keresse fel a kff.hu weboldalt.