Üzleti partnert keres? Érezzen rá a lehetőségre!
Tudományos kutatások bizonyítják a hetedik érzék létezését.

Webáruház elemzés SEO szempontok alapján

Nagyon sok szempontot lehet figyelembe venni egy webáruház elemzése során, szinte fel sem lehetne sorolni őket. Természetesen felesleges minden szempontot górcső alá venni, mert így az elemzés költsége és ideje nagyon magas lesz, és nem éri meg a tulajdonosnak. Érdemes inkább célzott elemzést végrehajtani, így sokkal jobban ki lehet szűrni a specifikus hibákat, és az eredmény is kézzelfoghatóbb lesz.

Webáruház elemzés SEO szempontok alapján

Milyen szempontokat kell figyelembe venni?

Egy webáruház elemzés keresőoptimalizálás szempontok szerint az alábbi területeket érinti:

  • Keresőben elfoglalt pozíció
    Első lépésként érdemes felkutatni a jelenlegi állapotokat, azokat feljegyezni, hogy a javítások után könnyebben mérhető legyen az eredmény. Ajánlott az oldaltérkép aloldalait is szemügyre venni, megvizsgálni, hogy valóban mindegyik szerepel-e a Google indexben.
  • Technikai felépítés vizsgálata
    Fontos, hogy a webáruház milyen motorral készült. Lehetnek előre elkészített alacsony hatásfokú ingyenes CMS rendszerek, amelyeket nehéz optimalizálni, és kevés szakembert találni, aki garanciával vállalja, amit csinál. A legjobb az, ha egyedi motor hajtja a weboldalt, hiszen ekkor úgy lehet állítgatni, hogy éppen az aktuálisan elfogadott SEO szabályoknak megfelelő legyen.
  • Weboldal tartalma, kulcsszavak
    Át kell vizsgálni a webáruházat a kitűzött kulcsszavak függvényében, meg kell nézni, hogy mennyire relevánsak az egyes aloldalak, kell-e fejleszteni őket, és hogy nincs-e véletlenül kulcsszóhalmozás.
  • Mennyire gyors a webáruház
    Ma már kritikus tényező egy weboldal betöltési sebessége a Google szerint. Érdemes megvizsgálni az egyik legnépszerűbb online programmal, a Google Page Speed-del, amely 0 és 100 közötti százalékos rendszerben értékeli a weblapokat. Akkor lehet egy kicsit lazítani, ha a kapott eredmény 90% felett van, azaz a zöld sávba kerül.
  • Linkhálózat vizsgálata
    A SEO során figyelembe kell venni a webáruházon belüli linkek hálózatát, hogy azok mennyire jól hivatkozzák egymást, és szemügyre kell venni a külső linkeket is. Fontos, hogy csak minőségi weboldalakról szabad linket kérni, mert a silány minőség a webáruház kárára mehet.

Ezeken a pontokon felül még számos keresőoptimalizálási szempont létezik, de talán ezek a legfontosabbak. Ha a fenti listából minden rendben van, akkor nagy baj nem lehet.

Címke:

Webáruház elemzés

2019-06-04